11 בנובמבר 2013

מסיבה ומרק תירס

ביום חמישי אנחנו עורכים בביתנו הריק מסיבת פרידה, לא משהו גדול, רק לחברים הקרובים.
בדרך כלל אם אנחנו עושים משהו אצלנו בבית אני שבוע שלם מתכננת מה אכין ומבלה במטבח לפחות יום שלם, אם לא יותר. הפעם בגלל שכל הכלים שלנו כבר בדרך לניו יורק החלטתי שלא אשקיע באוכל, יהיה בעיקר חטיפים ובורקסים של אמא. העיקר שיהיה מה לשתות!
טוב, אולי אכין גם עוגיות....:)
הייתי מצפה שאני אחשוב על זה כל השבוע, אבל מרוב דאגות אין לי מקום בראש לדאוג גם לזה.
מאוד מקווה שיהיה כיף ולא עצוב מידי, בכל זאת , זה אירוע משמח ואנחנו גם נחזור מתישהו.


הידעתם, שארה"ב מייצרת כ 333,010,910 טון של תירס בשנה?!

ועכשיו נעבור לנושא אחר, לפני שבוע בערך אפרת פרסמה מתכון למרק כרובית ותירס וישר ידעתי שאני חייבת להכין אותו!
אז קניתי כרובית ותירס בסופ"ש והיום באתי להכין את המרק, אבל אז נזכרתי שאין לי מעבד מזון (הוא בדרכו לניו יורק כמובן).
הכרובית זה לא בעיה, תמיד אפשר לאפות בתנור ולאכול עם טחינה (מעדן!) אבל תירס?!
שקלתי לבשל אותם, לצלות קלות, לשים חמאה ומלח ולאכול, אבל ממש בא לי מרק!
אז החלטתי לאלתר ולהכין מרק תירס פשוט, שלא דורש הרבה עבודה, בלי הרבה מרכיבים והכי חשוב, לא דורש מעבד מזון.את המרק של אפרת אכין כבר בניו יורק....


















מרק תירס (4 מנות)

4 קלחי תירס טרי 
1 בצל בינוני
כחצי כפית ג'ינג'ר טחון (אני השתמשתי בקובייה מקפואים של דורות)
קצת יותר מליטר מים
1 כף קורנפלור 
20 גרם חמאה
חצי כוס חלב
כף שמנת מתוקה
ביצה

שוטפים היטב את התירס, מגלחים את הגרעינים שלו עם סכין ומניחים בצד (גם את הקלחים שומרים).
קוצצים את הבצל ומטגנים אתו בסיר עם החמאה כ- 5 דקות, עד שנהיה שקוף.
מוסיפים את הג'ינג'ר והקורנפלור ומערבבים היטב. 
שופכים את המים ושמים את גרעיני התירס והקלחים.
מביאים לרתיחה וממליחים לפי הטעם.
ממשיכים לבשל עוד כחצי שעה.
מוציאים את הקלחים מהסיר ומוסיפים את החלב והשמנת (לי היה בבית רק שמנת 38% לכן שמתי חלב ושמנת, אם יש בית 9%-15% עדיף לשים רק שמנת) ומבשלים עוד כמה דקות.
בינתיים טורפים ביצה בקערה.
כשהמרק רותח מזלפים עם מזלג טיפות של ביצה (ליצור נטיפי ביצה קטנים).

בתאבון...





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה