20 בינואר 2014

קפיצה לשוק הפשפשים ומתכון לאינבולטיני חצילים

בסופ"שים כשיש מזג אוויר טוב (כל עוד אין שלג וגשם, מבחינתי זה טוב) אני אוהבת להסתובב בעיר,כי יש עוד כל כך הרבה מקומות פה שלא ראיתי .
אז אתמול החלטנו לנסוע שוב לברוקלין, אבל הפעם לשוק הפשפשים שפתוח רק בסופי שבוע.
בדרך לשוק ראינו חנות עתיקות ממש יפה ומגניבה, מלאה בדברים ממש מיוחדים.

במהלך השיטוט בחנות ראינו פתאום צלחות כמו שיש להורים של איתן, שיש להם אותם כבר איזה 2 עשורים (אם לא יותר) ונזכרנו שהם כבר כמה שנים מחפשים איפה אפשר למצוא את הסט הזה כי חסר להם כמה חלקים.
אבל אותה החברה הפסיקה לייצר את הדגם הזה כבר מזמן, כמובן שהרמנו אליהם צלצול וקנינו להם את מה שחסר.
אפילו אנחנו קנינו כמה צלחות בחנות (הן היו כל כך יפות, לא יכולתי להתאפק).
זה ממש נחמד למצוא משהו שכבר לא חשבת שתמצא לעולם.

כן, זה בדיוק מה שאתם רואים! משחק שהיה נמכר לילדים, מיותר לומר שבשלב מסוים הפסיקו לייצר אותו כי הוא היה מסוכן!!!

אכן מטריד

אחרי זה המשכנו לשוק, שהיה מקורה, מאוד מגניב, ים דברים יפים, כלים,שטיחים,תמונות,רהיטים וכו'.
היו גם הרבה עמדות של בגדים, לזה אני קצת פחות מתחברת למרות שהיו שם דברים מהממים, אני לא מסוגלת ללכת עם בגד של מישהו אחר שאני לא מכירה, מחסום פסיכולוגי ואני יודעת שהבעיה היא אצלי , ככה שאם אתם בקטע של בגדים וינטג', זה אחלה מקום בשבילכם.

היו גם במקום כ 60 עמדות אוכל שכולן נראו ממש מעניינות ושוות, אבל אנחנו הלכנו על סנדוויץ' מקסיקני עם בקר שהיה מעולה!!! אחד הסנדוויצ'ים הטעימים והמשתלמים, כל סנדוויץ' עלה 9 דולר והיה בו לפחות 200 גרם בקר.
אני כמובן גם הייתי חייבת משהו מתוק, אז קנינו לי בעמדת מתוקים בראוני עם מרשמלו ופקאן שקצת אכזב אותי, מזל שבבית היה גלידה :)

השוק הזה פתוח כל שנה במהלך של חצי שנה, הוא נמצא בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין ואם אתם בקטע של וינטג' אל תפספסו את השוק הזה! ועל הדרך תסתובבו כבר בשכונה המאוד חמודה הזאת שכבר הקדשתי לה פוסט לפני כמה ימים :)

ועכשיו אוכל!
אתמול החלטתי להכין אינבולטיני חצילים, לא ממש החלטתי, יותר נכון נאלצתי....
התכנון שלי היה להכין בכלל מוסקה מהחציל שהיה לי בבית, אבל גיליתי שאין לי מספיק בשר במקרר, אז זה או ללכת לקנות בשר או להכין משהו אחר...
כמובן שהעצלנות גברה עליי והחלטתי לאלתר אינבולטיני חצילים.
בתקופת המלצור שלי, יצא לי לעבוד בג'ויה ששם הייתה מנה נהדרת של אינבולטיני חצילים (הייתה מעט קטנה).
בג'ויה היו ממלאים את הגלילות חציל בפסטה טרייה,מוצרלה ופרמז'ן ומגישים אותם עם רוטב עגבניות ובזיליקום, אני הכנתי את שלי מעט אחרת....

אינבולטיני (גלילות) חציל - מתכון ל 15-18 גלילות

2 חצילים בינוניים (אני השתמשתי באחד ענק)
150 גרם פסטה מבושלת אל דנטה (בערך 1/5 חבילה)
200 גרם קוטג' (אפשר גם ריקוטה)
100 גרם מוצרלה מגוררת
200 גרם עגבניות מרוסקות
3 שיני שום כתושות
שמן זית
מלח/פלפל
1/2 כפית סוכר
חופן של בזיליקום וכוסברה

פורסים את החציל לעיגולים בעובי של כחצי ס"מ.
ממליחים ומניחים על צלחת לעשר דקות. בינתיים מחממים תנור ל 190 מעלות.
סופגים מעט את החצילים (אני עושה את זה באמצעות נייר סופג).
מרפדים תבנית בנייר אפייה, משמנים אותה מעט ופורסים עליה את החצילים (לא לשים אחד על השני). מזלפים מעט שמן זית ואופים כ 25-30 דקות, עד שהם מתרככים ומתחילים להשחים.

בינתיים מכינים את המילוי והרוטב.

מילוי: מערבבים את הפסטה המבושלת (חשוב לא לבשל יותר מידי) עם הקוטג'/ריקוטה, מוסיפים גם קצת יותר מ 3/4 מהמוצרלה ושמים מלח ופלפל לפי הטעם.

רוטב: כותשים את השום, קוצצים את העלים ומערבבים יחד עם העגבניות המרוסקות. מוסיפים חצי כפית סוכר וכף שמן זית, ממליחים ומפלפלים.

כשהחצילים מוכנים, מוציאים אותם ומנמיכים את התנור ל 180 מעלות.
על כל עיגול של חציל מניחים כף של מילוי (תלוי בגודל העיגולים) ומגלגלים.
מניחים את הגלילות בתבנית ומעל מצפים כל גלילה ברוטב (הגלילה לא אמורה לשחות ברוטב), מעל מפוררים מעט מוצרלה ואופים בתנור 20 דקות.

* אני השתמשתי בפסטה פנה, אני פחות ממליצה עליה למנה הזאת (זה מה שהיה בבית) הכי טוב זה לנגויני/ספגטי שפשוט חותכים לחתיכות קצרות.

1. איזה תמונות יפות! פוסט מעולה :)

2. היה לי את המשחק הזה עם המיקרוסקופ!
    היו שם כל מיני חומרים וחומצות שהיינו מערבבים והן היו תוססות ומחליפות צבעים. שעות של הנאה!

תשובות
    1. אני לא מאמינה! אתה חייב למצוא את זה , זה פריט אספני ששווה כסף

מחק
  3. אומג איזו חנות מדהימה!! אפשר כתובת? איך היו המחירים שם? יש סיכוי שאני בניו יורק שבוע הבא

תשובות
    1. כל צלחת עולה 3 דולר (לא משנה הגודל) הרדיו עלה בסביבות ה 40 דולר, שאר הדברים אני לא יודעת, המחירים מעט יקרים, אבל הדברים שם פשוט מקסימים.
      לגבי שם החנות, אני לא זוכרת את השם שלה לצערי, אנחנו נסענו ממנהן במטרו על ה L וירדנו בתחנת Bedford וזה ממש בסביבה, מרחק של דקה הליכה.

2. מצאנו את החנות בדרך לשוק הזה:
      שהוא גם ממש מגניב, אך מעט יקר (חלק מהתמונות בפוסט הן משם).

מחק
  4. OAK LED Co ,Limited specialized in high power led lighting for stadium We offer 100 2001w LED Football Stadium Lights With one of the top football stadium light manufacturers and suppliers, we produce high quality products with reliable quality led stadium lights