6 בינואר 2014

סבתא חנה והלביבות



השנה לא יצא לנו לחגוג חנוכה כמו שצריך בגלל המעבר במהלך החג.
ככה שאפילו לא הכנתי את לביבות הבטטה המסורתיות, שלא לדבר על סופגניות :(
כשבוע לפני החג נסענו להיפרד מסבא וסבתא של איתן והם הכינו לנו לביבות תפו"א מצוינות.
תמיד ידענו שאם אנחנו באים לבקר אותם, יהיה לביבות!
והלביבות של סבתא שלו הן הכי טעימות בעולם! היא מעבירה את התפו"א דרך הלהבים הכי קטנים בפומפייה, תמיד מתבלת במלח בנדיבות, בקיצור לביבות מושלמות!!
לצערינו לפני שבועיים סבתא של איתן נפטרה, זה בא עלינו די בפתאומיות.
לי לא יצא להכיר את הסבתות שלי ככה שתמיד ראיתי בה כסבתא, גם כסבתא שלי, והיא גם התייחסה אלי ככה :)
אז כשאני חושבת על לביבות, אני חושבת על סבתא חנה.
היום לא הרגשתי הכי טוב, אז לא היה לי כוח לצאת למכולת לקנות תפו"א בשביל לביבות, אז החלטתי לאלתר עם מה שיש בבית ויצא לי אחלה של לביבות!



לביבות ברוקולי בסגנון הודי

1 שקית ברוקולי קפוא (אצלנו זה נמכר בחבילות של 400 גרם)
1 בצל גדול
2 שיני שום
3 ביצים M
חצי כוס קמח + 1/4 כוס פירורי לחם (אפשר פשוט לשים 3/4 כוס קמח)
1 כפית מלח
1 כפית פפריקה
1/2 כפית כמון
1/2 כפית אבקת קארי
1/4 כפית פלפל לבן (אפשר גם רגיל)

שמן לטיגון

מבשלים את הברוקולי במים רותחים כ 3 דקות.
מסננים וטוחנים מעט עם בלנדר יד (לא צריך להגיע למרקם חלק)
קוצצים את הבצל וכותשים את השום.
מערבבים את כל החומרים יחד.
מחממים שמן במחבת (אני אוהבת לטגן ככה שהשמן מגיע לגובה של חצי לביבה)
מניחים אם כף שלוליות של בלילה בשמן, כל צד מטגנים כ2 דקות (עד שהן משחימות, אך לא נשרפות).

 ירד אצלינו בסופ"ש ים שלג, וזה שיצאתי להסתובב בחוץ כנראה גם הסיבה לכך שאני חולה .



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה