14 באוקטובר 2014

יום הולדת שלושים בקריביים!

את יום הולדת 30 שלי (יו, איזו זקנה) חגגתי בפונטה קנה שברפובליקה הדומניקנית - זאת הייתה ההפתעה של איתן לכבוד המספר העגול , 6 לילות ו 7 ימים של גן עדן!



הרפובליקה הדומניקנית נמצאת בקריביים, ומבין יעדי התיירות היא מהזולות יותר (לעומת באהאמס או ארובה למשל).
זה לא אומר שהיא פחות טובה, היא פשוט יעד תיירותי חדש יותר.
אז זה הזמן לנסוע לשם לפני שהיא מתמסחרת ומתייקרת.




טיסה לשם היא בערך 4 שעות, נוחתים בשדה תעופה מאולתר באווירה טרופית (דומה מאוד לזה של קו סמוי למי שמכיר) משלמים בשדה 10 דולר דמי נמל (לא כזה נורא אבל תכינו מזומן מראש) ולוקחים מונית למלון.


פונטה קנה מאוד שונה ממקסיקו שהיינו בה לא מזמן. בניגוד למקסיקו שבה אפשר למצוא ים תרמיליים ומלא תיירים מבוגרים/אמידים שזה אומר גם מלא מלונות פאר ויחד עם זאת גסטהאוסים, בפונטה קנה זה הרוב מלונות.
כמו כן, רוב המלונות הם הכל כלול, כי בעיר עצמה אין הרבה מה לעשות ולכן כל האטרקציות נמצאות במלון או בטיולים שיוצאים אליהם עם מדריך מהמלון.
המלונות גם לא נמצאים קרוב למרכז העיר, ככה שבשביל לצאת מהמלון צריך אמצעי תחבורה.



לנו הקונספט הזה היה קצת חדש, לרוב ישנו במלונות טובים, אבל תמיד רק עם ארוחת בוקר. לצהריים ולערב היינו יוצאים לטייל בעיר או במדרחוב והולכים למסעדות שונות.
היית מצפה שטיול כזה יעלה יותר, אך בדיוק ההפך, יוצא מאוד זול יחסית למה שאתה מקבל. את הטיול איתן הזמין באקספידיה ושילמנו על הכל (טיסה + מלון הכל-כלול) $2200 עבור 6 לילות .



אנחנו נסענו בספטמבר, שזאת עונה ממש זולה לאיים הקריביים (סכנות להוריקנים) ולכן המלון היה גם ריק, אולי תפוסה של 15%.למרות שזאת הייתה עונת "הוריקנים" לא היה הוריקן אחד, אפילו לא גשם, שבוע של שמש קודחת!
בנוסף לכך איתן גם שידרג אותנו לקלאב של המלון, שנתן כמה שדרוגים כמו איזור חדרים ובריכה ללא ילדים וחדר נשנושים קבוע בכל שעות היום (קלאב).
החוף בפונטה קנה מאוד יפה ומטופח , הרבה יותר מחופי מקסיקו, והאווירה מאוד רגועה וכיפית.
מכיוון שזה מלון שאתה לא אמור לצאת ממנו בתאוריה הוא מציע לך ים פעילויות במהלך היום, בין אם זה קייקים וכלי שיט אחרים , או מסיבות קצף (ללא ספק חוויה הזויה) או תחרויות מיס ומר ביקיני, הכל כמובן כלול!
כמו כן תמיד יש אוכל! תמיד יש מסעדה פתוחה במלון (למלון הזה יש 7 מסעדות) ויש את הקלאב שבו יש מלא טאפסים קטנים לנישנוש, ואם אתה עייף אתה מוזמן להזמין מה שבא לך לחדר עם שירות חדרים (וגם זה כלול במחיר כמובן).




סוג חופשה כזאת הוא לא לכולם זה בטוח! מי שרוצה לטייל ולחוות תרבות אחרת, זה לא המקום.
כשרצינו לנסוע יום אחד לעיר מקומית סתם להסתובב, כל עובדי המלון ממש דחפו אותנו לא לעשות זאת בטענה שאין לנו מה לחפש שם, ככה שבסוף נשארנו במלון.
אבל מי שרוצה לנוח, לשכב בשמש ופשוט להתפנק ולהנות מהנוף והשקט זה מקום מושלם!
בשבילי זה היה מושלם, כל היום שכבתי בשמש עם קוקטייל מתחלף שאיתן הביא לי מהבר שבבריכה :)




כמה טיפים קטנים:

  • תמיד תקחו איתכם כמה דולרים לבריכה/לים , כי נהוג לתת תשר (אפילו מינימלי) לברמן/מלצר.
  • במלונות כאלו יש תמיד 2 סוגי מסעדות , חלק הן בופה עצום וחלק הן ממש כמו מסעדה שבה מזמינים מנה ראשונה/עיקרית וקינוח. אל תשכחו שאתם בהכל כלול ואם בא לכם 2 מנות עיקרות אז תזמינו 2 ואם אתם רוצים משהו לא מהתפריט זה גם אפשרי, רק צריך לבקש.
  • במלונות כאלה לכל חדר יש "באטלר" שאחראי לזה שתהיו מרוצים, חשוב לשמור על קשר טוב איתו כי הוא ידאג לכם כל השבוע ולא לשכוח לתת לו טיפ בסוף :)
  • אל תתבישו לבקש דברים, אין לכם קרם הגנה? לא לדאוג המלון יספק לכם. אל תשכחו שמה שחשוב להם זה שתצאו מרוצים בסוף ולכן הם יעשו הכל בשביל שתהנו מהחוויה.
ולא לשכוח כמובן לשתות ים פינה קולדה קרירה ורעננה!
כמה שאני אתגעגע אליה בחורף הקרב ובא....





תגובה 1: