21 בדצמבר 2013

מתכון לעוגיות + התקף לב על הדרך

השבוע היה שבוע מלא באפייה ובישול, היה די קר בחוץ אז היה מאוד נחמד להיות בבית ולבשל.
בעוד כמה ימים אפרסם פוסט על הציוד שיש לי פה לחורף ועל ההתרגלות לקור לשלג ולניו יורק בכללי.
אז השבוע יצא לי להכין כמה דברים מעניינים,
את הטורטליני המעולים של אפרת

הכנתי גם שוב את העוגיות חמאה שהמתכון אליהם נמצא כאן

והכנתי גם כמה דברים לארוחת שישי.
הכנתי חלות מתוקות לפי המתכון של חן שוקרון

והכנתי גם קיש בצל פיצות קטנות וקרם ברולה.
עם הפיצות היה סיפור משעשע (עכשיו זה משעשע, אתמול זה היה קצת פחות).
לפי המתכון אני אמורה לאפות אותם בחום הכי גבוה למשך כמה דקות.
אז הנגלה הראשונה עברה בהצלחה ומשום מה, בנגלה השנייה הגלאי עשן התחיל לצפצף ולצעוק Fire! Fire!
כמובן שנלחצתי ממש, אבל בקטע אחר,הפלתי 2 פיצות על הרצפה והייתי בטוחה שעוד שנייה אנשי התחזוקה עולים לדירה וצועקים עליי.
אחרי דקה בערך זה הפסיק לצפצף ולצעוק, ומכיוון שלא באמת היה עשן והפיצות אפילו לא הספיקו להזהיב החזרתי אותן לתנור (חוץ מה2 שנפלו) לעוד כמה דקות וכמובן ששוב הגלאי עשן התחיל לצפצף, למזלי זה כבר היה בסוף האפייה של הפיצות.
היום, יום למחרת החלטתי להכין עוגיות.
הייתי בטוחה שהכל ילך חלק ושאתמול הגלאי צפצף כי זה היה על טמפרטורה גבוה מאוד, אבל מסתבר שלא, והוא שוב צעק וצפצף . החלטנו להזמין את התחזוקה, מסתבר שזה בכלל לא קשור לעשן, אלא לחום, והוא מאוד רגיש ושאנחנו לא היחידים שמתלוננים על זה. איש התחזוקה פשוט הציע לנו שבזמן שאני אופה לשים שקית על הגלאי ככה שלא יצפצף.
אז למרות כל הצפצופים הכנתי עוגיות! ואפילו יצאו טעים!

עוגיות מייפל ותבלינים (כ- 50 עוגיות)

60 גרם חמאה רכה
30 גרם סוכר לבן
75 גרם סוכר חום
65 גרם מייפל
1/4 כוס חלב
1/2 כפית אבקת אפייה
2 כוסת קמח
1/4 כפית מלח
1/2 כפית קינמון + כל תבלין שבא לכם! ג'ינג'ר ואגוז מוסקט מאוד יתאימו פה
(אני הוספתי גם 1/4 כפית תבלין של פאי דלעת שזה בעצם שילוב של קינמון,אולספיס,אגוז מוסקט,ג'ינג'ר ופלפל לבן)
אפשר לפזר שקדים פרוסים מעל (אני פיזרתי רק על חלק מהעוגיות)

אופן הכנה:

במיקסר עם וו גיטרה טורפים מעט את החמאה.
מוסיפים סוכר,מייפל וחלב ומערבלים עד התערובת אחידה
בקערה נפרדת (אני עשיתי בתוך הכוס מדידה) מערבבים את שאר הרכיבים.
שופכים את היבשים לתערובת החמאה ומערבבים עד שנוצר בצק.
מרדדים לדסקית ומכניסים למקרר לשעה.
מוציאים מהמקר ומרדדים בין 2 דפי אפייה לעובי של 0.5-0.7 ס"מ.
יוצרים צורות, או חותכים לריבועים עם גלגלת
מניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה ומכניסים למקפיא ל 15 דקות.
בינתיים מחממים תנור ל 180 מעלות.
אופים את העוגיות כ-5-8 דקות, תלוי כמה דק עשיתם את הבצק.

ככה  הן נראות לפני האפייה

בתאבון!
מאחסנים בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה