27 במאי 2014

תקופת התיירים החלה

הפוסט הזה מיועד לכל האנשים שמתכננים לטוס בקיץ לאיזו עיר מתוירת במיוחד (כמו ניו יורק, פריז, לונדון וכד...).

לפני מליון שנה (בכיתה י"א שלי) טסתי עם אמא לטיול של שבוע בפריז.
אני זוכרת שהיה אוכל מדהים, הרבה גשם ואנשים לא נחמדים ברחוב.
לא, לא דיברתי עם כל האנשים ברחוב, יצא לי לבקש מאיזה 3 אנשים שונים את הדרך לאנשהו וגם לבקש ממלצר שיעבור איתי על התפריט.
ומכאן הסקתי את המסקנה הבאה - הצרפתים הם פשוט אנשים לא נחמדים!
רק השנה, אחרי יותר מעשור אני בעצם מבינה כמה טעיתי.

שתבינו, זה כיף לגור בעיר שכל העולם רוצה לבוא ולראות אותה, אבל לפעמים זה גם קצת מעצבן.
בחודש הראשון שלי פה עוד הייתי עוצרת כל פעם שמישהו רצה לצלם את החברה שלו לרקע האגם.
מאז כבר הפסקתי, הבנתי שזה פשוט בלתי אפשרי! זה מונע ממני לעשות ספורט בקצב נורמלי ובחודשים מתויירים במיוחד, זה גורם לי לעצור כל 2 מטר.
אז זה לא שאני לא נחמדה ושבא לי להרוס לכם את התמונה עם האגם המהמם, פשוט 2 מטר לפניכם היה עוד זוג ולפניו עוד זוג , ככה שלעצור לכולכם ממש לא בא בחשבון.

 אני לפני 3 שנים בטיול בניו יורק ומאחורי האגם שסביבו אני עושה את הספורט היומי שלי

בהתחלה כשעברנו, הרגשתי לגמרי כמו תיירת (גם עכשיו ברגעים מסוימים) ואני נזכרת במוכר ב Best Buy שהיה לא כל כך קשוב אלינו ולכל השאלות המוזרות שלנו.
זה היה יום מאוד מרגש בשבילי, רק עברנו לפה , והוא בשלו, מאוד אדיש וחסר חשק (עזבו שזה היה הבלק פריידי והוא בטח היה ער מ 3 בבוקר).
זה לא שהמוכרים של BUG בארץ סופר נחמדים (בעלי שעבד שם מזמן למשל) כנראה שאם הייתי רק בטיול ולא עוברת לגור כאן זה מה שהייתי זוכרת, שהמוכר בבסט באי לא היה נחמד. אבל את המוכר האדיש בבאג שאני רואה פעם בחודש, אני כנראה אשכח.

המזל שלי, שאני גרה פה בעידן סופר טכנולוגי, ככה שלהסביר לאנשים לאן להגיע לא יוצא לי הרבה, אבל אני בטוחה שאם הייתי גרה פה לפני עשור, כנראה שהיתי בדיוק כמו אותה פריזאית לא נחמדה שדיברה איתי בכיתה יא.

אז אל תשפטו אותנו כל כך מהר (את תושבי "העיר הגדולה") ואני אשתדל להיות קצת יותר סובלנית.


5 תגובות:

  1. יצא לי לדבר עם כמה צרפתים שמתיירים בישראל. כולם אמרו לי לא לטוס לפריס כי לפריסאים נמאס מתיירים. אם רוצים לראות צרפתים נורמאליים, עדיף לטוס לכל מקום אחר, והמליצו לי במיוחד על טולוז.

    בירושלים, אגב, אני מאוד אוהב לראות תיירים. בכל פעם שאני רואה מישהו מסתובב עם מפה של העיר ומבט אבוד על הפנים, או כשתייר מבקש ממני הכוונה, אני מרגיש שאני בחו"ל (כי רק בחו"ל רואים תיירים אבודים עם מפות).

    ואגב, תחביב מאוד נחמד - photo bombing. אני מקווה שיש ללא מעט תיירים תמונה של ירושלים, או של עצמם בירושלים, כשאני מאחורה עושה "וי" עם הידיים או משהו כזה. אני ממליץ - זה כיף :)

    השבמחק
    תשובות
    1. כשגרתי בתל אביב, יצא לי כמה פעמים לעזור לתייר, הרגיש לי ממש טוב.
      גם כי זה לא קורה כל כך הרבה כמו פה, וגם יש סוג של תחושת שליחות, שחס ושלום אותו גרמני לא יחשוב שהשראלים לא נחמדים. לגבי הפוטו בומינג, נראה לי שיש לי איזה אלף תמונות בפייסבוק של זרים עם בגדי הספורט המזעזעים שלי :)

      מחק
  2. הממ, טוב אני לא זוכר איך היו אנשים בפריז כשאני הייתי שם, אבל בניו יורק כולם היו דווקא ממש נחמדים! למרות שלא ממש שאלתי הרבה אנשים זרים [ותודה ל-google maps] והאמת שגם יותר קל להתמצא בניו יורק כשהכל באנגלית.
    הממ.

    השבמחק
    תשובות
    1. בכלל העיר די קלה, מאוד קשה ללכת לאיבוד. בדיוק אתמול ראיתי את הסרט Non stop. היה שם קטע שמישהו היה חצוף, אז בסרט אמרו עליו שהוא ניו יורקר. אז זה נחמד לשמוע שהיו נחמדים אליך ולא הצדיקו את הסטריאוטיפ.

      מחק
  3. את צודקת- הפריזאים פשוט לא נחמדים! אני זוכרת שנכנסנו לאיזה מיני- מרקט כדי לקנות בקבוקי מים, והמוכר שאל אותי מאיפה אנחנו ואמרתי לו שמישראל. הוא הגיב בסופר אנטישמיות- וסילק אותנו מהחנות!

    השבמחק